Jul och sånt

Japp, nu är julen över för denna gång... Har haft en helt underbar jul! Är ju såklart lite stressigt innan men när väl allt e som de ska är man rätt nöjd! Ska försöka sammanfatta julhelgen:

Julafton; Började dagen med att han jag jobbar med kom hit, vi käkade en traditionell frukost med julgröt, skinkmacka och nybryggt kaffe! Sedan blev det julstök och de sista förberedelserna inför den stundande eftermiddagen. Så vid två var det äntligen dags! Då kom Alla gästerna, min mamma å hennes karl, jockes föräldrar, min bror, jockes syster å hennes karl och min morbror. Vi började med glögg, sen blev det kalle och framtagning av all mat, sedan åts det för fulla muggar! Allt var verkligen jättegott och det var hur trevligt som helst! Efter en stund blev det julklappsutdelning, och som väntat gick de flesta till Noel! =) Han var helt lyrisk när han fick öppna, riktigt lös om honom! =) Så nu är hela vardagsrummet fullt med läragåvagn, telefon, traktor osv.. =) Vi allihopa umgicks fram till åtta snåret, då passade de bra att gästerna gick iom att Noel lägger sig då. Inte för att han var så sugen på å sova då, men endå! =)


Juldagen; Blev rätt lugn, Jocke hämtade sina pojkar. Först fick dom öppna julklappa här, sen åkte vi ut till Jockes föräldrar så fick dom öppna julklappar där. Vi fikade lite där oxå.


Annandagen; Då var vi till min mamma, hon fyller nämligen år denhär dagen. Där blev det fika.


Har varit en händelserik vecka med massa trevliga bjudningar, lite jobb och lite tråkigheter... I de stora hela kan man sammanfatta det som en perfekt jul! =)

Nu vankas det nyår, en ny möjlighet till en ny start. Med förhoppningar, förväntningar och drömmar...


Tjipp

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Låter som en härlig jul :o)
Gott Nytt År !!!!!!!!!
Kram Jimmy & Anthon.

2007-12-31 @ 11:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0