Insett

Ja, på senaste tiden har jag insett en himla massa! Det har hänt så fruktansvärt mycket, både saker som rört mig direkt och indirekt men även saker som inte borde röra mig alls men på något sätt rört, eller berört mig. Jag har väl inte mått sådär jättebra lär jag säga.. Tur att jag haft mina helt underbara vänner som stöttat och gett mig råd och tips! Ni vet vilka ni är men måste endå rikta ett speciellt tack till Eva å Catrin, utan er hade jag gått under! Sen ni andra som på ett eller annat vis funnits för mig, ni är oxå guld värda! Ja, vad har hänt då? Ni som vet ni vet.. men jag kan ju säga såhär, jag är glad att jag har pratat om dehär, dels med mina vänner å dels med Jocke. Jag å Jocke har väl varit i nån slags svacka eller vad man ska säga.. Eller de är väl mest jag, av olika anledningar.. Det har varit jobbigt men det känns som det är påväg åt rätt håll! Det känns skönt att ha en partner som man faktiskt kan prata med! Visst att det kan vara jobbigt å svårt att ta mod till sig att ta upp nåt när de inte känns ok, men när de väl är gjort mår man så himla mkt bättre! Och det som är så skönt är att det faktiskt blivit förändringar och att det känns bra igen! Vi tar en dag i taget så får vi se vart det bär!

Annars så händer det både bra och dåliga saker runtomkring oxå, det påverkar en, helt klart. Men de jag insett här är att jag är som jag är, take it or leav it! Tänker inte sträva efter att försöka vara någon jag inte är för att andra ska tycka om mig! Jag vet att mina vänner tar mig för den jag är och det är de som verkligen räknas, iaf i min värld! Vet att Jocke vill ha mig som jag är, det betyder såklart mest!

Har även insett vikten av att ha ett eget liv! Alltså, när man lever i tvåsamhet är det självklart att man har ett gemensamt liv men för den sakens skull lär man ha ett eget liv i det gemensamma livet. Jag har hästen jag tar hand om, jag har simningen genom jobbet och jag har mina härliga vänner som jag vet att jag kan träffa i princip när jag vill! Sen får vi inte glömma hemvärnet, nånting som har kommit mig väldigt varmt om hjärtat! Även här är jag så himla glad att jag har Jocke, han skulle aldrig hindra mig från att göra någonting jag vill, bara jag själv som sätter gränserna!

Näe, nu är det dags att avsluta för denna gång. Ska iväg till FK idag... Sen blire stallet! Få se om jag får sällskap dit! Men först ska jag förbli "fiskfabriken" =)

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Anna Panna

Visst är det härligt me en partner som är ens bästa vän o kanske även en själsfrände =)
Klart man lär få ha ett eget liv! Annars kvävs man ju =/
Hoppas allt som är dåligt blir bra!

2008-04-10 @ 09:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0