Uppdatering av livet

Hehe, ja så skulle man ju kunna se de.. =) Var ju ett tag sen jag skrev och de har faktiskt hänt endel! Efter sista inlägget så blev noel magsjuk.. Stackarn.. Han var dålig i två dagar.. usch, man vet ju själv hur de e.. åsså va liten på de.. Nåväl, han blev bra och fick gå på dagis i tre dagar, sen var de kört igen.. natten till söndag, när noel sov hos mormor, blev hn jättedålig.. Hosta och feber och grejer.. Suck tän kte vi, inte nu igen.. Men nu var de så konstigt, han hade jättehög feber som inte gick ner nå speciellt av febernedsättande.. Men iaf, sjukvården är ju som den är och dom säger ju bara avvakta hela tiden.. Igår fick vi iaf en läkartid och då visar de sig att han har lunginflamation! Herregud.. stackars stackars liten gofis.. Så nu får vi kämpa i medicin två gånger om dagen.. plus droppar till ögoninflamationen.. stackarn, man känner sig så elak när man tvingar i han den äckliga medicinen.. men v ska man göra då, han måste ju för å bli frisk.. lillplutten.. Nu får vi iaf hoppas att de ger med sig så han kan börja äta igen, han har inte ätit på två dagar nu..


Har de hänt nå annat då? Ja, de har hänt en hel del! Förrförra helgen var jag iväg på övning med insats. Vi var till Kungsängen och övade med livgardet! =) Deras värnpliktiga hade sista fältveckan så då var vi och endel andra hv-kompanier inbjudna att delta i olika moment. Så vi tre tappra sjukvårdare inrättade en förbandsplats och tog emot skadade som sjukvårdsgrupperna kom in med. första dagen tog vi emot 49 skadade, det är vad en hel sjukvårdsgrupp ska klara på ett dygn, vi var en tredjedel av en grupp.. Rätt skapligt tryck! Å de var bara en som dog.. =) Sen när vi skulle sova var de lite kaos.. Delade rum med fyra stycken varav två snarkade som.. ja.. de går inte å förklara.. Jag sov inte en enda blund den natten.. fan.. Sen dagen efter får jag reda på att den ena har fel på svalget och den andra på näsan.. men satan.. kan intge dom ha ett eget rum då? suck.. Men men, i de stora hela var de en rolig övning, inte direkt de jag är van med men det är bra och roligt att komma iväg på andra ställen å se hur de går till!

Helgen som var så hade jag å jocke som nämt ovan barnvakt i lördags. Det var himla skönt och mysigt att bara vara vi två för en gångs skull. Vi åt god mat, kollade hockey, som var något försenad, och käkade chips och dipp å drack cola. Vi bara njöt av varandras sällskap, för en gångs skull alldeles för oss själva! Man behöver samla kraft och energi ibland! Det märks verkligen att vi har gjort framsteg efter i somras, ni som vet ni vet, vi kan prata på ett helt annat sätt och det är överlaf mkt bättre stämning nu! skönt!

Nåt annat som har hänt då? Jodå, det händer saker hela tiden, bra som dåliga. Jag försöker finnas till för alla mina nära och kära, hoppas det lilla jag bidrar med kan hjälpa på nåt vis.

Sen till alla idioter kan jag bara säga, sök hjälp när du vet att du är sjuk!

Nu ska jag fortsätta ta hand om min sjuka son, hoppas och tror han kommer bli bra nu!

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0