Minnen

När jag skrev förra inlägget om mormor och morfar började jag tänka på en himla massa minnen. Mycket härliga minnen från barndomen ploppade upp! Till exempel kommer jag ihåg en av brorsans födelsedagar, tror han fyllde tio eller elva och vi var påväg till skolan. Det snöade och brorsan sa att precis såhär ville han ha de på sin födelsedag, det kunde inte bli bättre! En annan sak jag kommer i håg var när vi skulle få vårat första marsvin. Innan marsvinet anlände skulle vi bestämma namn och för att göra det mest rättvist la jag å brorsan alla våra namnförslag i en hatt och sen drog vi ett, mitt vann, det blev en Maja! Den dagen hon skule komma var jag på kalas och de enda jag kunde tänka på var när pappa skulle komma och hämta mig så jag fick åka hem till Maja! :) Eller som när vi var på semester i Danmark, campingen vi bodde på hade gigantiska studsmattor som var längs med marken! Och alla resor till kusinerna i Göteborg! Eller den gången jag fick för mig att cykla på tandemcykeln själv, gick skitbra ända till jag kom till en nedförsbacke å inte kunde bromsa, jag försökte stanna genom att ta ner föterna vilket resulterade i en uppskrapad stortå! För att inte tala om alla minnen med kompisarna, första gången jag träffade dem till exempel. Camilla och jag träffades under en rykttävling på Gpk. Vi tyckte inte alls om varandra då, vi ville ju ha hästen för oss själv lixom.. :) Men det har kommit att bli ev av mina äldsta och bästa vänner! Jag å Eva började vår vänskap på fridhemsskolan i första klass men i början var jag mest för mig själv, jag kom från ett annad dagis och hon hade sin bästis från sitt dagis i samma klass. Hon är den jag känt längst och är den absolut bästa! :) Sen alla som kommit å gått i ens liv, jag hade till exempel mest killkompisar när jag växte upp, endel har jag kvar men tyvärr har många försvunnit. Är glad att de flesta minnen jag har är glada och positiva! :)

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Heffler

På tal om gamla minnen så skulle jag hälsa till dig från Helena Mägi. :)



I år fick jag ju i alla fall snö så att det räckte på min födelsedag. :)

2010-04-30 @ 16:29:44
URL: http://www.heffler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0