Tankar

Ibland tänker man alldeles för mycket och oftast fastnar tankarna på onödiga och ovässäntliga saker och så börjar man tänka ännumer och på ännu mindre viktiga saker som man endå inte kan få ur skallen. Åsså tänker man på allt annat oxå.. Familjen, vänner, jobbet osv.. Det blir inge bra om man tänker för mycket men har man väl börjat så springer det lätt iväg.. Tänker att jag ska minsann tala om mina tankar men så ångrar jag mig.. Äh, ska inte dravvla nå mer, får försöka sluta tänka i stället. Verkar ju fungera för de flesta andra, att inte tänka utan bara göra..

En sak bara, kan nån tala om för mig hur "folk" fungerar?

tjipp..

Kommentarer
Postat av: Heffler

Både tankar och folk är skumma saker. Tankar är ett sätt att bearbeta saker och ting. Eller folk. Förhoppningsvis kommer man en vacker dag fram till vad man vill. Då är det dags att ta ett beslut. Och sen förhålla sig till det. Lättare sagt än gjort, jag vet...

Men jag tror inte att det är dåligt att tänka på saker. Bara man kommer ihåg att skilja på saker som man kan påverka, och saker som man inte kan påverka. Risken är att sakerna man inte kan påverka tar alldeles för mycket energi. Det är bättre att ha fokus på sånt som man kan göra något åt. Och sen göra det. Också lättare sagt än gjort... :P



F ö får du komma och rädda min lägenhet vid tillfälle. :D

2010-04-20 @ 19:08:31
URL: http://www.heffler.blogspot.com
Postat av: Heffler

Ja, jag säger ju att jag är en katastrof när det kommer till inredning. :D

2010-04-20 @ 21:44:44
URL: http://www.heffler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0