Bröllop

Kronprinsessan har gift sig! Tänkte om det hade undgått någon! ;) Å vi var där, å vi var jävligt duktiga! Vi bildade alltså häck under kortegevägen. Så jag och mina 37 gröna kamrater gav oss, prydligt i ordninggjorda i m/87 uniform med vita detaljer, iväg på lördag morgon. Sista biten fram till samlingsplatsen fick vi poliserskort genom en massa kringelkrokvägar. På östermalms ip hade vi våran rad, vi fick lite käk och hade möjligheten att uppsöka bajamajor. Sen bar det iväg! På med bajonetten å marschen började, genom stockholms gator for vi fram som en finaste grupp vi var! ;) På plats på slottskajen ställde vi upp och sen började väntan.. Vi väntade.. och väntade.. och väntade lite till.. sen, dom lyckliga tu lämnade kyrkan, vi var på beredden och där kom orden; Giiivakt! SKYLDRA GEVÄR! Upp med geväret, titta rakt fram (okej, jag sneglade en aning på brudparet:)) Å swisch så var dom förbi! Fort gick de, duktiga var vi å färdigt på en blinkning.. :) Då var det bara att marchera bort fort som attan för att göra plats åt diverse musikkårer och annat löst folk ;) Hemmarschen var tung, riktigt tung.. Vätskebrist, en icke riktigt fungerande högerarm, massor av folk, värme.. Men hem kom vi å medalj fick vi! :D Vattna upp och och sen iväg mot bussen. Phew.. Det hela var över, det som vi tränat för och förberett oss så länge till, nu var det slut och allt gick enligt planen! :)

Kroppen har varit mör, mest högerarmen och fötterna då, jag har varit trött men överlag är jag mest bara stolt, stolt att jag klarade hela pärsen utan att dö på kuppen! ;P Nu återgår allt till det normala igen, med mig har jag fina minnen och medaljen såklart! :D

Hemma i Gävle igen så blev det lite käk på mAx innan jag for ut till Hästbo där resten av familjen var. Det blev ett kort samtal runt bordet innan sängen kallade. Skönt dagen efter att mamma och jag turades om att ta hand om barnen, fick man vila upp sig lite! :)

Här hemma har det varit full rulle. Igår plockade vi ihop i sovrummet, flyttade ut sängen till vardagsrummet och drog in möblerna till mitten av rummet. Idag kom målaren och tapetserade! :D Fiiint blev de! Tyvärr så jobbar jocke över så vi får spendera en natt till i vardagsrummet, men va sjutton vi har ju vanan inne! På onsdag eller torsdag får vi köksluckorna omlackerade! Å snart får vi nya mattor i kök och hall oxå!

Kaninerna växer å frodas! Hur söta som helst nu en vecka gamla! Massa olika färger på dem! :) Å Nelli har blivit sitt gosiga gamla jag igen! :)

Får räcka så! :)

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Heffler

Låter som en jädra äventyr. :) Skönt att se att du inte lät dina skavanker hindra dig i verkligheten sen. Det är lite mer krut i dig, än vad det är i vissa masar som jag känner till... :P

2010-06-22 @ 00:01:52
URL: http://www.heffler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0