Midsommar

Har haft en kanonhelg! :) I fredags, midsommarafton, packade vi in oss hela familjen och åkte till Furuvik! Premiär för i år. Ungarna åkte massa karuseller, vi kollade på djuren, åt mat och tog lite lotter. Jocke vann en såndär stor chipskartong! :o Sen på kvällen grillade vi här hemma. Hur gott som helst, fläskfilé, pommes, potatissallad, coleslaw, majskolv.. :) Sedan fick vi besök av Jockes en gammal kompis som var på besök i Gävle, han å hans ungar kom hit så sammanlagt blev vi åtta (8) barn här ett tag! :D Vi åt glass och jordgubbar å chips å lekte och busade till långt in på kvällen. Mycket trevlig afton! :) På lördagen, midsommardagen, tog vi bussen ut till Lexe. Där vankades det mat, gott som vanligt. Barnen badade i både poolen och ån! Bussen hem vid sextiden, skönt och välbehövligt med en tidig kväll! Igår var vi ut till Hästbo. Där blev det oxå mat och sen lite lekar och bus! :) Trevligt även där! Barnen har varit på topp, det har varit superväder och bäst av allt, hela familjen samlad! En minst sagt lyckad och trevlig helg! :)

Idag då? Jo, Jocke åkte ut till skogen för att hjälpa till med laduombyggnaden så jag och pojkarna har roat oss här hemma. Det har blivit någracykelturer fram och tillbaka till lekparken för Noel. Vi har haft picnic här ute på gården och vi har varit iväg till "lekparken längre bort". Nu vilar vi från solen ett tag och inväntar även Jocke så det kan bli nån middag nångång! :)

Ska njuta av och ta vara på de lediga dagar jag har nu, på onsdag börjar allvaret igen.. :( Men som tur är så är det bara en månad sen får jag vara ledig igen! :D

Tjipp

Kommentarer
Postat av: Heffler

Efter att ha sett den där ladan så är jag rätt glad att inte jag kan snickra... :P

2010-06-28 @ 20:10:45
URL: http://www.heffler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0