Val

Ja, ingen har väl ungått att det har varit val. Och resultatet? Inte vad jag hade hoppats på men jag är inte förvånad över att det blev som det blev. Årets valkampanj har mestadels gått ut på att kasta paj på varandra eller kastat något ännuvärre på SD. Vart tog partiets egna värderingar vägen? Det här står vi för och det här vill vi osv..? Alltså, varför blev det som det blev? Enkelt, denna mediabevakning av SD har endast gynnat dem, även om mediabilden varit negativ. Dessutom är folk oerhört less på hur politiken ser ut i dag = missnöjesröstning. Nu ser det ut som det gör och nu får alla jobba utifrån det. Kolla åp varför folk röstade på SD, eller KD för den del som enligt mig inte heller ser till människors likavärde. Jobba sedan fram egna förslag i dessa frågor. Sen blir jag fruktansvärt irriterad på folk som nu efteråt (vart var ni innan valet) ska komma och tycka en massa.. "röstade du si och så vill inte jag vara din vän.." Okej.. Så alla ens vänner måste tycka likadant? Nej du.. Men däremot tycker jag att man måste kunna diskutera om saker och ting. Varför tycker man som man tycker osv. Det är folk med okunskap och som inte har något bra svar som är knäpp. Och så är det ju faktiskt så att vi har yttrandefrihet, demokrati, rösträtt osv.. Ja, jag vet att vi har diskriminering osv oxå.

Näe, det får räcka med politik för min del. Nu är det dags för dagis!

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0